Κάντε Αίτηση

Αίτηση

Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα και θα επικοινωνήσουμε μαζί σας το συντομότερο δυνατό.

Περιήγηση στον Χορτιάτη

Έφτασε η μέρα της Κυριακής 28 Μαΐου, η μέρα της μηνιαίας πεζοπορίας μας στον Χορτιάτη. Ο Χορτιάτης ή όπως αποκαλούνταν παλαιότερα Κισσός, απέχει μόλις 18 χιλιόμετρα και βρίσκεται ανατολικά της πόλης της Θεσσαλονίκης. Έχει υψόμετρο 1.201 μέτρα και είναι πλούσιος σε βλάστηση, καταπράσινα τοπία και απερίγραπτη θέα της πόλης, και με καθαρή ατμόσφαιρα διακρίνεται ακόμα και το βουνό του Ολύμπου.

Το πρωί, στις 9 η ώρα δώσαμε ραντεβού στον φούρνο ¨Εστία¨ του ομώνυμου χωριού Χορτιάτη. Ο καθένας ήταν υπεύθυνος να φτάσει με δικό του όχημα στο σημείο συνάντησης, και από εκεί ξεκίνησε η εξόρμησή μας.

Το μονοπάτι που ακολουθήσαμε ήταν το γνωστότερο του βουνού, το Μονοπάτι των Παγοποιών, που πήρε το όνομά του από τους ντόπιους κατοίκους που ανέβαιναν στο βουνό, δημιουργούσαν πάγο και στη συνέχεια το πουλούσαν στις εύπορες οικογένειες της Θεσσαλονίκης. Ήταν μια διαδρομή μέτριας δυσκολίας, κατάλληλο για όσους ζουν στην πόλη και χρειάζονται μια μέρα αναψυχής στην αγνή φύση.

Ξεκινήσαμε το περπάτημα, με ευνοϊκό καιρό ο οποίος ήταν ελαφρώς συννεφιασμένος, πάντα με συχνές στάσεις για ξεκούραση και φωτογραφίες. Το τοπίο χαρακτηρίζεται από αφθονία πρασίνου και δέντρα όπως Καστανιές και Οξιές. Να σημειωθεί ότι η θέα ήταν μαγευτική, οπότε σταματούσαμε όχι μόνο λόγω κούρασης, αλλά και για να την αγναντεύσουμε!

Στα 900 μέτρα περίπου υψόμετρο, διακρίναμε μια κατασκευή χωμάτινης δεξαμενής, όπου υφίσταται ακόμα από τους τότε Παγοποιούς του Χορτιάτη. Τις  γέμιζαν με νερό και τις κρύες ημέρες του χειμώνα πάγωναν και έτσι τους καλοκαιρινούς μήνες λειτουργούσαν σαν φυσικά ψυγεία.

Εν γένει, η διαδρομή μας ήταν κυκλική. Ακολουθήσαμε τη σήμανση που οδηγεί στην κορυφή Κολοσούρτη σε ύψος 1089 μέτρα, μια εξόρμηση περίπου 6,5 χιλιομέτρων. Φτάνοντας εκεί, λοιπόν, πραγματοποιήσαμε μια μεγάλη στάση, καθώς η θέα ήθελε χρόνο για να την απολαύσει κανείς! Φάγαμε τα σνακς μας, φυσικά τις σπιτικές μπάρες που μοιράσαμε, βγάλαμε φωτογραφίες και ξοδέψαμε χρόνο ως μια ευχάριστη παρέα.

Κλείνοντας την περιπετειώδης αυτή ημέρα μας, κατηφορίσαμε προς το καταφύγιο ΣΕΟ του Χορτιάτη όπου εκεί απολαύσαμε το φαγητό μας, με πολύ δροσερό κλίμα, καθώς το πολύ οργανωμένο αυτό καταφύγιο βρίσκεται μέσα στο δάσος. Η παρέα ήταν τόσο ενθουσιώδης, με γέλια και συζητήσεις, που καθίσαμε 2 ώρες παραπάνω από την προβλεπόμενη ώρα αναχώρησης!

Η εκδρομή μας έληξε με την επιστροφή μας από το ίδιο μονοπάτι προς το σημείο που είχαμε αφήσει τα οχήματα μας. Ανανεώνουμε το ραντεβού μας για την επόμενη πεζοπορία του Χορτιάτη το Σάββατο στις 24 Ιουνίου όπου σας περιμένουμε όλους εκεί!